Vilda bebin växer

Igår var vi på Karolinska. Kl nio var det dags för ultraljud. De kollade tillförseln av näring via navelsträngen, mängden av fostervatten och blodtillförseln i mina blodkärl. Allt såg bra ut och bebis har växt. Den ligger fortfarande under kurvan men den följer kurvan iaf.
Sedan var det ctg och som vanligt tyckte vilda bebin inte om den kalla gelen och sparkade en hel del men tillslut fick vi en fin kurva iaf.
Sedan var det in till läkaren. Hon är så bra!! Hon meddelade att bebin låg under kurvan gjorde inget så länge den växer och att liten mamma, litet barn. Inget att oroa sig för.
De har också bestämt att jag ska få träffa en narkosläkare och att jag ska bli inlagd och få dropp innan jag föder, mycket information nu!!
Men nu ska bästa läkaren åka till Kongo i två veckor, Vi tyckte vi kunde få följa med men det fick vi inte, men hon skrattade när David föreslog det ;-)
Men hon sa väldigt bestämt att magen skulle vara kvar om två veckor när hon kom tillbaka igen och det kändes tryggt!
Sedan var det dags för ett besök hos favoritfrisören för både mig och David. Jag färgade och klippte och David klippte. När vi var klara så var det bara hem och jag somnade och sov över en timme. Man är lite trött nu för tiden och det var en lång dag.
Idag har jag haft min underbara kompis Sara här. Vi är båda massageterapeuter och brukar behandla varann men idag fick jag lyxen att få lite massage. Tro mig, det behövdes, jag var sjukt stel!! Vi tog lite runt höfterna för att se om värken jag haft där är foglossningar eller spända muskler, få se hur jag sover inatt.  Imorses var det helt kört att sova när David gått upp. Först hade jag såå ont i höfterna, sedan fick jag ta en alvedon och sedan var det dags att kissa och när jag sedan bäddat ner mig igen så hade vilda bebin vaknat, så det var bara att gå upp ;-)
Imorgon är det dags för profylaxkurs, ska bli jätteintressant!!

Kommentarer
Postat av: Helena

precis liten mamma, litet barn. men de klarar sig bra ändå

2009-10-23 @ 18:48:05
URL: http://viggo2008.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0