Dags igen

Japp, japp japp, varit dålig på att skriva. Det har varit så mycket denna veckan. Jag har mått rätt okej så har passat på att utnyttja tiden.
I lördags hade vi storbesök av bloggaren lilla Mimsan med famil och hade middag och trevligt.
Vi fick också lite babygrejer som vi verkligen kommer att behöva tror jag. Bybyskydd till bilen (som vi ju inte har men vi måste ju få hem sötisen från sjukhuset ;-) babysitter, babygym och en amningskudde.
På söndagen invigde vi vår nya kitchenaid som vi fått i inflyttningspresent av Davids föräldrar och syskon och bakade bullar. Sedan kom Simon och Moa och fikade.
Min frukost de senaste dagarna, och fika och lunch, har blivit tokig i kanelbullar ;-)
I måndags var det besök hos barnmorskan igen, proverna såg bra ut men var svårt att mäta bäbis eftersom han/hon hade lagt sig på tvären. Sedan var det fika med tjejerna på kvällen, hos mig.
Härligt med en hel kväll med tjejsnack och massvis med te, och kanelbullar så klart ;-)
På tisdagen kände jag mig tillräckligt modig för att lämna min soffa och bege mig hem till kompis Maria som bjöd på soppa och hembakat bröd. Störtmysigt med mer tjejsnack och när jag åkte hem med pendeln vid tio på kvällen kändes det liksom som jag var normal, ute på kvällen, gjort saker som jag alltid gjort annars men som nu sker väldigt sällan eftersom jag mått som jag mått. Har verkligen saknat det dock!
Onsdagen fick vi hjälp av alltid like snälle Simon att hämta en spjälsäng till vilda bebin som en kollega skänkte bort. Hur fin som helst, vit och med både madrass och skydd runt som medföljde...... Tack snälla kollega!!
Torsdag, igår var det dags för ett nytt besök på Karolinska. Upp kl sex på morgonen. Iväg till Karolinska, första stoppet, labb, för blodstatus på mina trombosyter.
Sedan ner till Ultraljudet, allt såg bra ut men fortf inga bra foton, bebisen är så stor nu att det är svårt att fånga ngt. De kollade flödet av näring till navelsträngen, att det finns gott om fostervatten och blodtillförseln i mina kärl. Sköterskan sa nästan ingenting när hon mätte, vi såg bara massa konstiga kurvor och hörde massa ljud och jag hann bli rejält nervös innan hon var klar och sa att allt såg bra ut. Tydligen är det svårt att få inställningarna rätt, därför är de väldigt koncentrerade.
Sedan var det CTG, där de kollade sammandragningar och framförallt bebisens hjärtslag. Och de var bra även om bebisen avskydde det och försökte sparka elektronerna på magen så vi fick göra om det en gång till.... Busig rackare :-)
Iaf så verkade allt bra, tack och lov!!
Sedan var det vidare till Läkaren, en vikarie denna gång, som gav mig antibiotika igen för UVI, vilket var skönt även om man blir rätt utslagen för jag har känt den där uvin länge nu. Konstigt dock så har ecolibakterierna inte ngn gång gett utslag på proverna men de är där ändå. Sjukt!!
Sedan hem och boa som vi kallar det. Flyttade garderober (Ja inte jag förstås) och sorterade skåp, blir mycket gjort när man väntar på bebis ;-)
Idag är jag helt slut, beror nog på antibiotikakuren, ska spara mina krafter till ikväll för maken bjuder ut mig på middag.
Nu blev det så där mycket skrivet igen, förlåt. Så här ska man absolut inte göra om man ska få folk att läsa ens blogg. Men jag räknar med att ni som läser är så pass intresserade att ni orkar ta er igenom det ändå ;-)
Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0