Karolinska hela dagen

Kunde inte skriva igår då jag inte var hemma på hela dagen. Kl tio var vi på Karolinska.
Dags för ultraljud, flöde, med vår favvosköterska som strålande berättade att flödet var som det skulle och att det var en rörlig krabat :-) Goda och glada nyheter alltså.

Sedan upp till specen för CTG, fick världens sammandragning medans den mätte (magen stod ut åt vänster och var helt stenhård, såg roligt ut) och bebin påverkas inte av dem så det är bra. -"En så stark och fin sammandragning" sa bm glatt, så lät det verkligen inte för en 6-7 veckor sedan när det var tidiga sammandragningar men nu är de alltså bra! :-)

Dags för dubbla blodprov och sedan lite lunch. 

13.00 var det läkarbesök. Favvodoktor tillbaka!! Jihoo!! Allt såg bra ut och hon upplyste oss om att nu var det bara 4, 5 veckor kvar. Hjälp!! Var tar tiden vägen? Snart kommer h*n!! Ohhhhhh........

Sedan tog vi en paus och åkte till Solna centrum, fikade, handlade lite grejer, bland annat tyckte maken att jag skulle ha den fina baby-tröjan jag spanat in till mig själv... Så nu är den min!! :-)



Sedan åkte vi tillbaka till Ks igen och nu var det besök på förlossningen med Aurora, fick det verkligen att kännas verkligt, snart kommer vi komma dit.
Jag gillade anslagstavlan med knappnålar för varje barn som föds, rosa för tjejer och blå för killar.
Jag fick också prova lustgasen. Fick för stor mask och kände mig mest lite full av den men det blir nog annorlunda när det är på riktigt. David provade också så klart. Vi blev båda lite fnissiga och löjliga efteråt, terapeuten som var med oss ångrade nog att hon lät oss prova :-)

Sista punkten på dagordningen var en föreläsning av två barnmorskor som jobbade på förlossningen. 2 timmar men med väldigt bra info och som grädde på moset serverades det saft och hembakta bullar i pausen. Hart varit i många aulor på föreläsningar men aldrig har det varit så många som haft med sig frukt och godis som nu, för att inte tala om antalet tjocka magar. Och där fanns alla typer. Magar i korta små klänningar och högklackat, magar i mjukisdresser och stora magar och små. Det var roligt :-)

Efter föreläsningen var vi helt slut, käkade lite på St Eriksplan och sedan direkt hem och i säng!
Så såg den ut vår dag, 12 timmar på Ks. Men nu vet vi allt som är värt att veta och är så förberedda som vi kan bli, nu är resten upp till vår lille hyresgäst, om 5 veckor blir det vräkning :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0