viktkoll

Igår var vi hos barnmorskan, hon kollade alla värden på mig och jag fick väga mig med. 56 kilo vägde jag. Gick upp 12 kg med Oliver och vägde då 62 så 6 kilo har försvunnit och 6 kilo kvar för att komma tillbaka till ursprungsvikten. Känns inte så jättebrådis och ganska svårt just nu, äter så väldigt mycket gott här hemma :-)
Men efter den 6:e ska ju vardagen börja. David börjar jobba och jag och Oliver ska vara själva. Då kommer nog många turer med barnvagnen och lite träning på jobbet göra att jag kommer i form såsmåningom. Däremot skulle gärna höfterna få dra sig tillbaka till ursprunget för jag kan fortfarande inte ha mina vanliga jeans utan måste ha mammajeansen....
Efter bmbesöket var det hem och fika med Tony och Sickan. Oliver fick en fin mysdress och en mycket gullig snuttefilt!
Kvällen var lugn och imorses var jag och Oliver uppe vid sju. Sedan skulle vi väcka David vid nio hade vi kommit överens om kvällen innan. Kl nio tog jag med mig en jättepigg Oliver in till David och så låg vi och myste lite och det slutade med att vi somnade alla tre och vaknade kl elva. Snopet, men ganska mysigt.
Jag tror Oliver bjöd på sitt första skratt idag även om han kanske inte förstod det själv, David pussade honom på handen och han skrattade med ljud och allt, så söt!!
Sedan var Katri och Magnus här och fikade. Oliver fick en jättesöt skjorta och tröja och ett par tofflor :-)
Nu sover killarna på soffan och jag ska gå och kolla på Lets dance!
See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0