Förlåååååååt

Nu var det längesedan jag skrev. Nej jag har inte fött barn än :-)
I onsdags var vi på Ks och gjorde den vanliga visan och sedan var vi på infomöte hos försäkringskassan om föräldrapenning. Det var inte kul för det var massa information och massa regler och blanketter som skulle fyllas i så jag och David var helt svettiga efteråt :-)
Däremot bestämde sig mina läkare för att jag skulle få dropp med immunglobelin för att se om de kan få upp mina trombocyter till förlossningen.
Så torsdag, fredag och lördag har jag legat inlagd på Karolinska mellan 4-5 timmar och fått dropp med immunglobelin. På min läkare har det låtit som detta är ngt vanligt men denna behandling är tydligen ganska kostsam och görs kanske två gånger om året så för alla barnmorskorna har det varit en stor grej med mitt dropp :-)
Det har iaf fungerat och varit helt okej, lite långtråkigt dock, men de har också gjort ctg och bäbis mår bra och stökar på där inne och det är ju huvudsaken :-)
Mina Trombocyter har på två dagar gått upp från 50 till 139 vilket är jättebra!! Ska bli spännande och se imorgon vad de hamnat på. Då är det dags för blodprov och ctg igen nämligen. Ingen rast ingen ro.
När jag kom hem har jag pysslat lite för ikväll kommer Fabrizia, min väninna från Italien!! Vi har inte setts sedan jag gifte mig så det ska verkligen bli kul!! Hon är efterlängtad!!
Hoppas ni har en bra helg allihop!!

Kommentarer
Postat av: unique

Är det någon sjukdom du har?

2009-12-10 @ 17:58:24
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0